Surah Al Fatiha (سُّورَةُ الفَاتِحَة) is the first Surah of the Holy Quran. Its seven verses (Ayat) are a prayer for the guidance, lordship and mercy of Allah. This surah has an essential role in Islamic prayer (Salat). The primary literal meaning of the expression "al-Fātiḥah" is "The Opening," which could refer to this Surah being "the opening of the Book" (Fātiḥat al-kitāb), to its being the first Surah recited in each cycle (rakʿah) of prayer, or to the manner in which it serves as an opening for many functions in everyday Islamic life.
Al-Fātiḥah is often believed to be a synthesis of the Holy Quran. It in itself is a prayer at the very beginning of the Quran, which acts as a preface of the Quran and implies that the book is for a person who is a seeker of truth—a reader who is asking a deity who is the only one worthy of all praise (and is the creator, owner, sustainer of the worlds etc.) to guide him to a straight path.
This preface is meant to create a strong desire in the heart of the reader to seek guidance from the Lord of the Universe, Who alone can grant it. Thus Al-Fatihah indirectly teaches that the best thing for a man is to pray for guidance to the straight path, to study the Quran with the mental attitude of a seeker- after-truth and to recognize the fact that the Lord of the Universe is the source of all knowledge. He should, therefore, begin the study of the Quran with a prayer to him for guidance.
From this theme, it becomes clear that the real relation between Al-Fatihah and the Quran is not that of an introduction to a book but that of a prayer and its answer. Al-Fatihah is the prayer from the servant and the Quran is the answer from the Master to his prayer. The servant prays to Allah to show him guidance and the Master places the whole of the Quran before him in answer to his prayer, as if to say, "This is the Guidance you begged from Me."
Features of the Best Islamic App:
> Listen and Read Surah Maryam Recitation with translations in multiple languages like English, Urdu, Indonesia, Bengali, Chinese, Dutch, French, Hindi, Italian, Malay, Spanish & Persian help users to understand the Quran message in their own local language
> Easy Urdu and English translation of Surah
> Feature to book mark any ayah
> Customize the text font and size etc.
> Repeat any Verse
> Go quickly to read and listen any ayah
> Show/Hide Arabic, Urdu and English texts.
> Excellent Readability
> Nice HD graphics
> Show/Hide Arabic, Urdu and English texts
Sura Al Fatiha (سورة الفاتحة) è la prima sura del Corano. I suoi sette versi (Ayat) sono una preghiera per la guida, signoria e la misericordia di Allah. Questa sura ha un ruolo essenziale nella preghiera islamica (Salat). Il significato primario letterale dell'espressione "al-Fatihah" è "l'apertura", che potrebbe riferirsi a questa sura essere "l'apertura del libro" (Fātiḥat al-kitab), al suo essere il primo sura recitato in ogni ciclo ( rak'ah) della preghiera, o per il modo in cui essa serve come apertura per molte funzioni nella vita di tutti i giorni islamica.
Al-Fatihah è spesso creduto di essere una sintesi del Santo Corano. E 'di per sé è una preghiera proprio all'inizio del Corano, che funge da prefazione del Corano e implica che il libro è per una persona che è un ricercatore della verità, un lettore che chiede una divinità che è l'unico degno di lode (ed è il creatore, proprietario, sostenitore dei mondi ecc) per guidarlo sulla retta via.
Questa prefazione ha lo scopo di creare un forte desiderio nel cuore del lettore a cercare la guida del Signore dell'Universo, che solo può concederlo. Così Al-Fatiha insegna indirettamente che la cosa migliore per un uomo è quello di pregare per la guida al percorso rettilineo, per studiare il Corano con l'atteggiamento mentale di una verità dopo-seeker- e di riconoscere il fatto che il Signore dell'universo è la fonte di ogni conoscenza. Dovrebbe, quindi, iniziare lo studio del Corano, con una preghiera a lui per la guida.
Di questo tema, diventa chiaro che la vera relazione tra Al-Fatiha e il Corano non è quella di un'introduzione a un libro, ma quella di una preghiera e la sua risposta. Al-Fatihah è la preghiera del servo e il Corano è la risposta del Maestro alla sua preghiera. Il servo prega Allah di mostrargli la guida e il Maestro pone l'intero Corano davanti a lui in risposta alla sua preghiera, come per dire, "Questa è la guida hai pregato da me."
Caratteristiche del Best App islamica:
> Ascoltare e Leggere Surat Maryam Recita con traduzioni in più lingue come l'inglese, urdu, Indonesia, bengali, cinese, olandese, francese, hindi,, malese, aiutano gli utenti Italiano Spagnolo & persiani di comprendere il messaggio Corano nella propria lingua locale
> Facile Urdu e traduzione inglese di Sura
> Feature prenotare contrassegnare qualsiasi Ayah
> Personalizza il font del testo e la dimensione, ecc
> Ripeti qualsiasi Verse
> Vai rapidamente a leggere e ascoltare qualsiasi Ayah
> Mostra / Nascondi arabo, urdu e testi in inglese.
> Ottima leggibilità
> Bella grafica HD
> Mostra / Nascondi testi in arabo, urdu e inglese